tisdag 18 november 2014

DIY: Bygga egen hundsäng

I julklapp av min snälla sambo får jag en hembyggd hundsäng till Simba! Hurra! :) Vi gick idag iväg och köpte trä och tillbehör. Jag hade föreslagit att bygga den utifrån en äppellåda, men sambon ville hellre göra allt på egen hand med "riktigt" trä. Anledningen till att jag får den redan nu är för jag åker till min familj i Sverige över jul och vi vill såklart att Simba ska få sin fina säng så snart som möjligt, hihi.



Simba skulle såklart hjälpa till - det är ju trots allt hans nya säng!



Nu börjar det likna något, va? Det är bara målning kvar!



Sådär ja! Lite finjusteringar så är sängen praktiskt taget klar! Färgen kommer att bli mer genomskinlig när den torkat så det blir som en vit lack. Vi ska bara vända på den och måla undersidan också. :) Själva innermåtten är 60x50 cm. 

Sedan ska det inhandlas madrass och möjligtvis en filt + kudde/kuddar. Simba gillar nämligen att ligga på saker (han gillar kläder på golvet exempelvis), så det tror jag kommer att uppskattas. Jag uppdaterar hur det går med sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar